|
Post by Revion Talant on Jan 18, 2011 21:05:35 GMT 2
"Det vil komme med tiden. En dag, vil du blive overrasket."[/color] sagde Yalathanil og smilte til ham. Han havde selv på fornemmelsen, at han en dag vil blive overrasket. "De mange rygter, om folk, der tager frem og tilbage over kløften, har fået nogen til at reagere, så sikkerheden bliver større. Det bliver nok lidt hårdere, end regnet med, men jeg kunne måske sende Estela i stedet, men du kan vel nok ikke forstå hende."[/color] sagde han og lagde igen sit ansigt i alvorlige folde.
|
|
Gren Shade
Varulv
Varulvenes leder. Direkte efterkommer af varulven Skygge.
Dreams have only one owner at a time. That's why dreamers are lonely.
|
Post by Gren Shade on Jan 18, 2011 21:25:09 GMT 2
Gren himlede stille med sine øjne ved hans ord. Han havde ikke fundet nogen i over 100 år, hvordan skulle han så kunne finde nogen nu? Der havde været en kvinde engang, men det var så lang tid siden. Han vidste ikke hvor hun boede, hvordan det gik hende eller noget som helst. Og det sårede ham, fordi han havde virkelig holdt af hende. Han sukkede stille ved tanken. "Jaa, nu får vi at se. Ja, der er mange mennesker der flygter over grænserne. Nogen gange er det alvorligt mens andre gange er det bare for sjov. Jeg kan bare godt lide at være herover, der er anderledes og lidt mere stille" Han begyndte at grine lidt, men hans grin forsvandt hurtigt igen. "Ja, jeg kan ikke forstå falsk" Han smilede stille hen til falken.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 18, 2011 21:39:10 GMT 2
Yalathanil hævede det ene øjenbryn, da varulven sukkede. "Der var måske en kvinde engang?"[/color] spurgte han, og han kunne acceptere det, hvis Gren ikke ønskede at snakke om det. "Ja, netop.. Og der er mange, som ikke forstår risikoen ved at tage over kløften. Det kan skabe mere splid mellem landene, end hvad der allerede er i forvejen."[/color] sagde han og rystede stille på hovedet, som var efterfuldt af et suk. Han så igen på Gren med et smil og sagde, "Nej, men hun kan forstå dig. Du kan jo fortælle hende, hvad du har fundet ud af, som hun så kan fortælle mig. Men det kræver lidt, at hun vil. Hun synes sikkert ikke om ideen."[/color] han rystede igen stille på hovedet, men denne gang over Estela.
|
|
Gren Shade
Varulv
|
Post by Gren Shade on Jan 18, 2011 21:45:37 GMT 2
Gren nikkede stille og smilede stille til prinsen. "For lang tid siden, for lang tid siden"[/b] Han sukkede endnu en gang, men han smilede derefter til prinsen. Det skulle han ikke tænke over nu, det kunne han tænke over en anden gang. Han rejste sig stille op og børstede jord og støv af sit tøj, hvor han derefter begyndte at strække sin krop lidt. Det var et stykke tid siden han sidst have siddet i skrædderstilling i så lang tid. "Jaa, det er det der er problemet, men hey, du snakker med en der netop flygter over på den anden side en gang imellem, og er med til at at der kommer mere splid mellem landene" Han blinkede stille til ham, og håbede at han bare forstod at det var en joke, men alligevel lidt alvor. "Neej, jeg tror heller ikke hun vil syntes om det. Det ser ud til at den falk er lidt imod mig" Han begyndte at grine lidt, og han kiggede hen imod falken.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 18, 2011 22:04:43 GMT 2
Yalathanil nikkede til varulven og forstod det sådan lidt, han kunne forestille sig det. Han havde ikke selv elsket nogen endnu. Så han kendte ikke helt følelsen endnu, og han heller ikke mistet nogen, som han havde kær til livet, udover nogle heste, som han havde haft tætte forhold til. Yalathanil så på Gren, som rejste sig op. Han smilte lidt over hans ord, hvorefter han sagde, ”Ja, det er du, men så må jeg hellere tage dig med tilbage til slottet.”[/color] Dette var også ment, som joke, og han grinte lidt over det, hvorefter han rejste sig op. ”Jeg mener nu mere dem, som ønsker at gøre skaden større, bl.a. spioner.”[/color] sagde han så alvorligt, hvorefter han gik hen til hest og søgte efter noget i den ene af taskerne, mens han fortsat lyttede til Gren. ”Nej, Estela er ikke særlig tidlidsfuld overfor fremmede, specielt ikke dem, som kommer fra den anden side eller dem, som vil gøre mig ondt. Men jeg skal nok tage en snak med hende.”[/color] forklarede han, hvorefter han igen gik hen til Gren med noget i hånden.
|
|
Gren Shade
Varulv
|
Post by Gren Shade on Jan 18, 2011 22:10:31 GMT 2
Gren smilede stille til ham og han begyndte stille at grine af prinsens joke. "Det må du vel hellere" Han tog sine hænder ud, så prinsen kunne sætte håndjern på ham, mens han smilede et stort smil til prinsen. Han kiggede stille hen mod floden da han hørte nogen plaske lyde. Han vendte hurtigt sit hovede mod lyden. Han sukkede lettet op, da han opdagede at det bare var Kania og Luke som legede i vandet igen. "Jeg ved udmærket hvad du mener. Men jaa, hun virker heller ikke tillidsfuld, men er det af erfaring hun er sådan. En oplevelse der har gjort det sådan eller?"[/b] Han kiggede nysgerrigt hen op falken, nu hvor de snakkede om det. Den virkede som en gammel fugl, for gammel. Den virkede for gammel for en fugl at være.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 18, 2011 22:32:03 GMT 2
Yalathanil grinte til Gren, som stak sin arme ud mod ham, så han kunne anholde ham og tage ham med tilbage til slottet. Tog han fat i den ene af Grens hænder og vendte den om, hvorefter han lagde noget i hans hånd og gav slip igen. I hånden havde Gren fået en kraftig snor med 5 hvide perler, hvorpå der var et mønster. ”Dette giver dig adgang, forbi vagterne ved broen og dem ved slotsporten, men opsøg mig kun på slottet i yderst nødstilfælde. Hvis vagterne tvivler, så fortæl blot mit navn og sig; mellon.”[/color] sagde han alvorligt. Yalathanil fik nu også øje på falken, som svævede over dem. Han smilte lidt over dette, nej, hun havde ingen tillid til Gren. Han så igen på Gren og forklarede, ”Dengang jeg fandt hende, lå hun for døden. Jeg var meget ung og ville ikke lade hende dø fra mig, og for at redde hende, måtte vi give hende udødeligheden. Jeg har aldrig fortrudt det, og Estela virker glad for det. Hendes navn betyder faktisk håb.”[/color] Han virkede lidt kærlig, når han omtalte hende, og man kunne fornemme, at han holdte af hende.
|
|
Gren Shade
Varulv
|
Post by Gren Shade on Jan 18, 2011 22:43:44 GMT 2
Gren begyndte at grine da prinsen kom gående hen imod ham, han kiggede dog lidt forvirret på perlekæden. Den vil nok vække lidt mistanke, men han ville sagtens kunne finde en undskyldning for hvorfor han havde den. Han tog den stille på hans højre hånd, og han kiggede stille på hans højre hånd bagefter, også hvordan det så ud på hans hånd. Han grinte, da han tænkte på hvor forfængelig han måtte se ud. "mange tak, så må jeg også bare finde noget, der kan give mig adgang til den anden vagt" Han smilede til prinsen. Han rystede lidt på højre hånd, det føltes lidt underligt lige pludselig at have et armbånd der, især fordi han ikke var vant til det. Han kom i tanke om noget prinsen havde sagt, og han kiggede undrende på ham. "Hvad betyder 'mellon'?" Han lyttede interesseret til hvad han sagde om falken, og han nikkede stille til hans ord. Det var noget af et liv den fugl måtte have haft, den var sikkert ældre end ham, nu han tænkte over det.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 18, 2011 23:10:28 GMT 2
Yalathanil lagde mærke til, hvordan Gren og betragtede perlerne på hans højre arm. Ja, det så lidt sjovt ud, men sådan var det nu engang, elver var trods alt lysets væsner, og så var hans almindelig tøj jo også hvidt, så det forbandt han lidt til ham. Han blev dog lidt overrasket over Grens ord om, at han kunne få noget til at krydse broen med. ”Jeg vil være taknemlig, men jeg vil nok ikke komme så tit over på den anden side. Jeg er næsten altid omgivet af vagter, men en dag bliver det måske nødvendigt? Who knows?”[/color] sagde han og smilte. Han var glad for, at deres forhold var så afslappet. Yalathanil smilede ved hans spørgsmål. Han var glad for, at varulven havde været så opmærksom. Elver kendte ordet, og andre accepterede bare tingene. ”Jeg er glad for, at du spørger. Mellon er elvisk og betyder ven.”[/color] sagde han og smilte. Man kunne godt høre en forskel i hans stemme, når han talte elvisk.
|
|
Gren Shade
Varulv
|
Post by Gren Shade on Jan 18, 2011 23:18:24 GMT 2
Gren kiggede stadig nysgerrigt på armbåndet. Han kunne bare ikke lade vær, den virkede så fremmedartet. Han vidste ikke helt hvordan han skulle forklare folk, at han gik rundt med et hvidt armbånd, når han foretrak lidt mørkere farver. Han trak på skuldrene efter et stykke tid, han kunne altid sige at det var en kvinde der havde givet ham det. "Jeg tænkte det ville være godt, at vi kunne opsøge hinanden, så folk ikke stiller spørgsmål tegn ved at jeg tager så tit til Iméra." Han smilede stille til prinsen, mens han prøvede at forklare prinsen hvad han mente. Han nikkede interesseret, da han hørte hvad ordet betød. Han havde ikke lige gættet på at det betød ven. "Mellon." Han ville lige prøve at høre, om han kunne sige ordet korrekt.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 18, 2011 23:30:57 GMT 2
”Det kan du vel have ret i. Jeg har alligevel tit været på en rejse eller to.”[/color] sagde Yalathanil, som havde lagt den formelle tale bag sig mellem de to. Det virkede mere naturligt, at sige du til Gren, i stedet for De. Han kunne ikke lade vær med at smile over, at Gren stadig kiggede på armbåndet, som faktisk ikke rigtig passede ind i hans påklædning af farver. ”Et ord, som ikke burde være så svært at huske. Kunne komme på et langt sværere, hvis det skulle være.”[/color] sagde han og nikkede, da det lød rigtig, da Gren gentog ordet for sig selv. Og ja, han kunne sagtens finde et ord, der betød nogenlunde det sammen, men var lidt svære.
|
|
Gren Shade
Varulv
|
Post by Gren Shade on Jan 18, 2011 23:37:21 GMT 2
Gren smilede stille til prinsen, glad for hans forståelse. "Jeg har jo også en flok jeg skal have passet" Han begyndte at grine højlydt, da han kom i tanke om, det Kama havde sagt om dem med fevinger og mave danser kostumer. Han kunne nok ikke slippe væk fra det billede af dem, hver gang han sagde flok eller noget der mindede ham om dem. Han kiggede undskyldende på prinsen, over hans pludselig grineflip. "Det behøves ikke. Jeg får svært nok ved bare at huske det ene ord" Han smilede venligt til prinsen, og han satte sig stille ned igen på det bløde græs.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 19, 2011 0:04:03 GMT 2
”Ja, og som jeg kan forstå, har du ikke altid styr på dem.”[/color] sagde Yalathanil med et lille smil og betragtede igen Estela, som fløj over dem, men havde langsomt besluttet sig for igen at lande på hestens saddel, hvor hun betragtede de to. Yalathanil blev igen overrasket, da varulven begyndte at grine igen. Han måtte have oplevet nogle spøjse ting, siden han kunne grine sådan, men det ville bare sige, at der skete noget sjovt af og til på den anden side. ”Det er helt forståeligt, men du må ikke glemme det. Jeg vil få svært ved at hjælpe dig, medmindre vagterne kommer slæbende med dig op på slottet.”[/color] sagde han og grinte, han kunne forstille sig, hvordan vagterne kom slæbende med Gren.
|
|
Gren Shade
Varulv
|
Post by Gren Shade on Jan 19, 2011 0:17:50 GMT 2
Gren grinte stadig videre, da han bare ikke kunne få det billede ud af hans hovede. Da han endelig stoppede, smilede han undskyldende til prinsen. "Undskyld, kom bare i tanke om noget komisk, min ven engang nævnte for mig" Han smilede venligt til prinsen. "Ja de er lidt svære at holde styr på, men sådan er det jo" Han smilede skævt ved tanken om nogle af alle de problemer som nogen havde skaffet ham på halsen. "Jeg vil love dig at jeg nok skal huske det. Men kan dette armbånd ikke fås i andre farver?" Han ved det lød lidt forfængeligt at spørge om sådan noget, men det var af praktiske grunde han spurgte det.
|
|
|
Post by Revion Talant on Jan 19, 2011 0:23:49 GMT 2
”Det er helt forståeligt, det gør man som regel til tider.”[/color] sagde Yalathanil og nikkede til Gren. Han kunne til tider også komme i tanke om ting, men mange af dem var alvorlige ting, som nok ikke var værd at tale om. ”Jeg forstår, hvad du mener. Sådan har jeg det også til tider med folket, men heldigvis er det min far, som skal virkelig skal holde styr på dem, jeg hjælper bare til. Men så har du lidt øvelse på forhånd.”[/color] sagde han og smilte. Og hans opgaver skulle nok blive sværere, som konge, hvis han blev det. Yalathanil grinte lidt over hans kommentar, men sagde dog, ”Jeg havde den ikke lige i andre farver, den er jo tiltænkt spionerne. Jeg regnede jo ikke med at skulle give en væk til den anden side, men jeg skal se, hvad jeg kan gøre.”[/color]
|
|