|
Post by Jace Valentine on Nov 21, 2011 21:27:35 GMT 2
Jace havde omsider fået tid til at slappe lidt af. den seneste tid havde været rimelig stressende for ham med at skulle forberede bryllup, være med til baller, se til og besøge Nariana og holde sine pligter. Han havde knap haft tid til sig selv og endnu mindre til sin elsker, ja sådan en havde han da endnu og denne var tilmed en mand. Shiki havde han ikke set længe, han havde ikke undgået ham men blot ikke haft tid til at se hvor han var eller snakke med ham. ja han havde endnu ikke set hans reaktion for Jace´s forlovelse, om han ville blive glad eller ej vidste han ikke med sikkerhed men noget sagde ham da at han ikke ville være glad. Han sukkede mens han blot lå på ryggen i sengen med lukkede øjnene og med alt tøjet på ja selv støvlerne. Hans arme var spredte og han lignede mest af alt en der var død. Håret var blevet længere, men ellers så lignede han sig selv.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Nov 21, 2011 21:53:21 GMT 2
Shiki havde arbejdet meget for tiden, og som altid været meget væk fra slottet og ude på missioner. Han havde prøvet at opsøge Jace til tider, men han havde ikke været på slottet underligt nok. Men i tiden de ikke havde set hinanden havde Shiki dog hørt 'den glædelige nyhed' Jace var blevet gift med en eller anden tøs og åbentbart gjort hende gravid. Shiki planlagde aldrig at blive gift og aldrig få børn. Både kvinder og børn var yderst besværlige væsner og mange kvinder havde det der følelses nusse pusse pjader de gerne ville have opfyldt, det var også så krævende. Shiki Var lige nu på vej for at sige tillykke med det hele, eller give nogle ironiske bemærkninger omkring situationen. Shiki regnede nu ikke med at Jace bare lige havde fundet den eneste ene forevigt kærlighed og aldrig ville være tøsen utro. Vis han ville være hende utro var Shiki ret klar. Men stadig nu skulle Shiki lige hører nærmere Han fløj hen til hans soveværelses vindue og med let list fik han det lirket op, ja Jace bankede nu heller aldrig på så hvorfor skulle han? " Jamen er det ikke prinsen som ligger der" Sagde shiki og sad på hug i vinduet med vingerne spredt ud til begge sidder. " Jeg har hørt nyhederne, dig en gift mand, hvem er tøsen?" sagde Shiki og kiggede på ham oppe fra vinduet. Han vidste Jace snart burde blive gift men at han blev det så hurtigt kom lidt bag på Shiki, men han var nu lidt ligeglad om han gik rundt med en eller anden kone, selvom hele konceptet irriterede ham, Jace vidste også godt at Shiki ikke kunne udstå kvindfolk.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Nov 22, 2011 18:35:15 GMT 2
Han opfattede lyde lige ude for sit vindue og satte sig irriteret op, kunne en mulig kidnapper ikke vente til han var mere afslappet? Da han havde sat sig op og set hvem det endelig var sukkede han og gled atter ned at ligge dog denne gang på siden hvor han kunne holde øje med Shiki "Lige den jeg tænkte på.. kom dog inden for" sagde han ganske roligt. Jace var endnu ikke blevet gift, det var bare blevet officielt at han var forlovede og at brylluppet stod for døre. Shiki´s ord fik Jace til at hæve det ene bryn "Jeg er endnu ikke blevet gift så ikke så snerpede" svarede han velvidende at Shiki hverken brød sig om kvinder eller børn "Og tøsen som du så fint kalder hende kan let gå hen og blive din dronning ... medmindre hun mister livet ubelejligt" om det var en hentydning til hvad Shiki kunne gøre ved det eller en konstatering var ikke til at sige men hvis Shiki kunne dræbe hende ville Jace ikke stoppe ham.. eller jo.. indtil hun havde født ungen men så kunne han gøre hvad han ville. "En syerske.. du kan tro kongen flippede da han hørte hun slet ikke var adelig..." Jace så virkelig ud til at morer sig.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Nov 22, 2011 21:04:01 GMT 2
Shiki sad sig i vindueskarmen og kiggede på Jace som vente sig om mod ham. " Ja men det vare vel ikke længe" Sagde Shiki blot og kommenterede ikke på det med at Jace syntes at det var lidt snerpet. Til det med at hun ville blive hans dronning da tog Shiki nu det ikke så tungt. Dronninger havde alligevel næsten ingen magt medmindre de kunne manipulere kongen. " Det med hun bliver dronning generer mig nu ikke, dronninger har efter min mening kun magt vis de kan manipulerer deres konge, og du burde være smart nok til ikke at lade det ske" Sagde Shiki og mente det mere som et komliment til Jace. Han regnede med Jace ville kunne styre det kvindemenneske han havde valgt. Shiki kan ikke lade vær med at smile da han hører det med at kongen er blevet sur over tøsen ikke var adelig " Uh ikke adeligt blod i familien, hvor farligt" Sagde Shiki ironisk og var lidt ligeglad med det med adeligt blod. Men det med kongen var nu meget sjovt.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Nov 22, 2011 21:26:18 GMT 2
"Næ det gøre det ikke" svarede han og undgik at fortælle at kvinden var gravid.. det behøvede ingen vide endnu. Han lod blikket glide hen over Shiki "Jeg er blevet giftig af at være blevet forlovede.. deraf afstanden?" spurgte han lettere flabede og dog også drillende. Ved hans næste ord om at dronning kun fik den magt en konge ville give hende nikkede ham blot samtykkende til, komplementet der fulgte fik faktisk Jace til at smile "Jeg skulle måske have valgt dig som min dronning" sagde han flabet. "Ja meget farligt... kongen bryder sig bare ikke om at jeg vælger en udefra.. han tror at vores unger ikke vil være renblodet og derved svæklinge..." Jace rystede på hovedet og endte med at glide ned på ryggen i sengen.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Nov 22, 2011 22:04:38 GMT 2
til det med at Shiki havde så meget afstand svarede Shiki lige så drillende tilbage " nej da sad bare lige her, men vis du er så ivrig af at jeg skal komme tættere på så..." Sagde han og sad sig i et snuptag ned i sengen lige ved siden af Jace. Han havde nu ikke noget imod at være tættere på ham, han vidste godt at Jace ikke direkte havde sagt at han ville have Shiki var mere nær ham. Men helt ærligt når han tænkte over at Shiki sad langt væk måtte der være noget om snakken. "tsk! Mig dronning, vis det ikke var fordi du var født til titlen ville jeg i den situation være kongen og dig dronningen" Sagde Shiki og var ikke helt tilfreds med den kommentar især fordi han vidste Jace kunne finde på at spille kortet at han var den der tog shiki og ikke omvendt. " nu må man jo se til den tid, er vel altid et eller andet med held omkring hvad unger der popper ud" sagde Shiki og kunne ikke forestille sig Jace som far en gang, men heldigvis havde han først lige fundet tøsen, så der gik vel noget tid før han gjorder fejlen at få små skrigende krabater.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Nov 23, 2011 19:08:04 GMT 2
Jace smilede ved dennes svar og vidste at han snart ville sidde ved siden af ham hvilket også var lige hvad der skete for få sekunder efter sad Shiki på sengen. ”Ivrig? Du er da for langsom.. du er godt klar over at det er flere uger vi sidst så noget til hinanden ikke?” det var ikke ment spørgende selvom det kom til at lyde som sådan, men det var ikke desto mindre sandt alligevel. Jace lo ved dennes ord ”Født til titlen? Så du tror ikke jeg fortjener den..?” sagde han og satte sig halvt op mens de intense døde følelsesløse øjne gled hen over hans elsker. Men for at være mere flabede gled et drillende smil hen over hans læber ”Jeg har da intet imod at blive din dronning” sagde han og brugte sine vipper til at blinke enkelte gange på en tøset måde inden han brød ud i latter og rystede på hovedet af sig selv. ”Unger..? Du taler i flertal! Jeg skal heldigvis kun have en unge, medmindre det bliver en pige selvfølgelig, så min far lukker munden og ikke bliver ved med at snakke om arvinger og jeg ved ikke hvad..” det var den ene af tingene, desuden havde han vel tjenestefolk nok til at tage sig af ungen indtil det blev voksent nok til han skulle tage undervises i de kongelige pligter.
|
|