|
Post by Jace Valentine on Sept 21, 2011 19:26:46 GMT 2
Shikis svar fik Jace til at hæve det ene bryn lettere irriteret men han kommenteret det ikke. I stedet for bemærkede han det kolde blik og ligeledes de kolde ord der måtte forlade dødsenglens læber. ”Ja det vil jeg faktisk” svarede han rapt. Hvis Shiki troede at han kunne provokere ham med al det æres pis så tog han sgu fejl! Jace ville hellere lade andre gøre jobbet for ham end få beskidte negle selv. Han gad da ikke bruge energi på det når han kunne få andre til at gøre de for ham. Han trådte et skridt tættere på Shiki og så på ham med et intenst blik ”Og for resten det er deres højhed eller prins Jace, var din mund eller jeg vil lade dine vinger rive ud af ryggen på dig på den mest smertefulde måde… blot fordi jeg kan” sagde han med en hviskende stemme som han var ret sikker på at Shiki ville høre. Hans øjne strålede af intensitet, og en aura af viljestyrke og autoritet som var meget lige kongens skød frem i ham.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Sept 21, 2011 19:46:53 GMT 2
Shiki havde ikke forventet det næste der skete, Jace virkede meget ja havd kan man sige, leddende og royal. Mere til at tage seriøst end alt det andet usikre pjat. Men ikke noget der ville få Shiki til at bøje sig. Dødsengle havde altid været meget individuelle væsner, deres egne herre og Shiki var ingen undtagelse. Han var sin helt egen. De stod nu meget tæt overfor hinanden da Jace havde trådt et skridt frem. Shiki havde blot et koldt blik og svarede ham ikke på det første men stod blot afventende. " Spændene" Hviskede han blot og kiggede ham direkte i øjnene med et fast is blik som borede sig ind i hans, man kunne nærmest se lynnene mellem deres øjne. Det var lang tid siden han var blevet truet sådan. Han elskede lidelse for andre, men trusler var nu altid udfordrende, hvad man ikke blev så tit nu til dags. Han sagde dog ikke noget hånnene til ham lige nu, nok fordi han havde fået lidt mere respekt fra Shikis side. Vis han ikke havde det havde Shiki sagt noget provokerende.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Sept 21, 2011 19:54:30 GMT 2
Shiki var tavs, Jace anede ikke hvad han havde håbede på at få at svar men i hvert fald mere end den tavshed. Han var dog fuldkommen rolig, og hans blik veg ikke en millimeter fra Shiki´s. De to mænd stod og så hinanden i øjnene, Jace uden at blinke, den slags dødelige ting havde han ikke behov for ligesom han ikke hade behov for ilt, søvn og almindeligt mad. Shikis svar som udgjorde et enkelt ord fik Jace til at hæve det ene bryn ”Du udbedes om at forklar dine handlinger ellers kan du pakke dine ting og finde dig et andet sted” sagde han og mente at han ville have en forklaring på de to kys, hvilket vel var klart. Måske var emnet ikke vigtigt nok til at fyre en hærfører for, men det var det for Jace´ vedkommende, han ville intet havde imod at overtage denne mands job hvis det skulle være, de skulle han jo teknisk set også, det var derfor han var dernede. En ordre var en ordre, og Jace var Shiki´s overordnede og herre, derfor måtte denne give ham et svar, eller rettere, adlyde ham.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Sept 21, 2011 20:18:29 GMT 2
Shiki valgte at han ville adlyde denne odre fra Jace. Mest fordi forklaringen var meget simpel. Det var ikke så svært at regne ud hvorfor han havde gjort det. Han syntes også lidt Jace havde fortjent det, nu hvor han havde talt så godt for sig. Shiki blinkede helller ikke han holdte blikket på ham, ingen problemmer der. "du ser godt ud og jeg elsker udfordringer" Sagde han ærligt og kiggede ham stadig i øjnene, det var jo kogt ned sandheden. Jace var virkelig tiltrækkende og svær at få under tøflen, det var de slags væsner der vækkede hans interrese aller mest. Shiki var mest til mænd og det var ikke nogen hemmelighed. Han havde altid fået det han ville have i sidste ende og altid været øverst. Han var den type der arbejdede for det han ville have.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Sept 21, 2011 20:28:02 GMT 2
Svaret fik Jace til at hæve brynet endnu mere. Et fnys brød hans læber efterfulgt af nogle sekunders tavshed ”Og fordi jeg ser godt ud og du elsker udfordringer tager du dig friheder som om du ejede alt” svarede han køligt og med øjne der skød lyn. Inderst inde var han da beæret over at en fyr var faldet for hans udseende for det var han selv nogle gange overfor nogle mænd, men derfor kyssede han ikke på dem. Ja den eneste hankøn han faktisk havde kyssede havde været hans egen bror, klamt ville mange mene men mon ikke Jace var ligeglad? ”Jeg tolerer ikke den opførsel, desuden vil jeg vide hvad der fik dig til at tro at jeg overhovedet vil acceptere det, for helvede, vi er begge mænd!” sagde han lettere irriteret og dog endnu med en fast stemme.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Sept 21, 2011 20:47:31 GMT 2
Shiki gjorder alt som om han ejede alt ja, men det er fordi man kunne gøre hvad man ville i verden, der var bare konsekvenser. " Jeg gør bare hvad jeg lyster, gør verden lidt sjovere, er klar over alle konsekvenser af hvad jeg foretager mig" sagde Shiki og kunne godt lide hvor forarvet han virkede. Shiki var ikke bange for at sige at han levede mest for hans egen skyld. Det gjorder alle jo et eller andet sted. Ja han var mega egoistisk og han kunne lide det. " Det troede jeg skam heller ikke" Sagde han med en kort pause. "Og hvad er der galt i det? Mænd er der meget mere sjov i at være sammen med end hvad der er med en kvinde" Sagde Shiki af stor erfaring med et smil, han havde været sammen med en del i sin liv, både mænd og kvinder, dog mest mænd da det var en langt større fornøjelse.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Sept 21, 2011 20:54:55 GMT 2
Jace´ vrede steg men han nægtede at lade det ses på ham og tvang sig selv til at falde til ro hvilket heldigvis virkede. Troede han virkelig at han kunne gøre hvad der passede ham, han overtrådte folks grænser på den måde, ikke kun sine egne. ”Så du mener at du er fuldkommen klar over hvad du gør og ved at det får konsekvenser… betyder det at du anser dit liv for værdiløst og derfor ikke frygter at dø som en af konsekvenserne?” sagde han spørgende, hvilke type mand stod han overfor? Han forstod ham ikke! Og han hadede at han ikke forstod ham. Da han fortalte sin mening om at mænd var sjovere hævede han det ene bryn ”Måske for folk som dig! Jeg anser det for klamt, frastødende og helt uacceptabelt” svarede han køligt. Det var løgn, men han var en rigtig god løgner så mon ikke han slap af sted med det? han havde lige så stor interesse for sit eget køn som Shiki, han havde bare lagt skjul på det. Folk vidste at han havde udnyttede mange tjenestepiger derfor var der ingen der tvivlede på hans seksualitet.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Sept 21, 2011 21:10:52 GMT 2
Shiki stod lidt og tænkede over hans spørgsmål, nej hans liv var ikke værdiløst, men han var bare taktisk god til at regne ud hvordan han slap godt ud af selv de værste situationer. Det ville gå galt en dag men sådan var livet jo. " Nej gør jeg ikke" Svarede Shiki kort og kunne godt se at Jace ikke forstod hans tankegang. Men havde han det også fint med. Nogle gange var det bedst. Da Jace afviste og sagde det var klamt og alt det mange mænd gjorder huskede han tilbage på den gang han spurgte om han frøs omkring den barer overkrop. Lidt til det samme køn var han vidst lidt. "Helt uacceptabelt? Hmmm er da synd og skam " Sagde Shiki og slap i et glimt øjenkontakten og gik rundt om ham og over imod sit bord.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Sept 21, 2011 21:19:14 GMT 2
Jace så roligt på ham og rystede på hovedet ved hans svar. Han lagde ellers op til at miste hovedet synes Jace, men det måtte han vel selv uden om, en ting var dog klart, Jace ville ikke tøve med at lade hans hoved rulle hvis han følte sig truet. Hendes svar over det andet fik Jace endnu engang til at hæve det ene bryn men han sagde intet, hvad skulle han også sige? Ord var vel overflødige her. Han kastede et blik tilbage mod Shiki idet denne stillede sig hen ved sit bord, aldrig havde Jace set ham så rolig før, ikke at de to havde mødt hinanden særlig meget, men selv til de små sammenkomster havde Shiki kastede muntre og drillende blikke i hans retning som havde været en kilde til irritation for Jace, nu virkede han helt... ja han anede ikke engang hvilke ord der skulle bruges. Denne samtale var vidst slut så der var vel ingen grund til at jace blev stående, var der vel?
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Sept 22, 2011 9:30:33 GMT 2
Shiki var egentlig ret rolig til tider, selvom for det meste var der mere gang i ham. Der hvor han var mest rolig var når han arbejdede med papirer eller kede sig. Han var det dog kun lige nu fordi han godt kunne se at Jace et eller andet sted kunne finde på at henrette ham. Henrettelsen skulle Shiki nok kunne slippe væk fra, men det med at miste sit job gad han ikke endnu. På et eller andet tidspunkt havde han planer om at lave en masse rav i den og derefter efterlade sin stilling og finde et nyt erhverv. Han bøjede sig ned for at kigge i nogle dokumenter og tog derefter en lille stak frem af alt det han simpelthen ikke gad til at forklarer Jace. " Du blev da pludselig stille?" sagde han overfra bordet og sendte igen et blik til ham. Han var ret sikker på at emne omkring mænd der tændte på andre mænd gjorder ham en smule forlegen på en måde. Han begyndte at gå over til ham igen med papirerne i hånden.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Sept 22, 2011 9:56:59 GMT 2
Jace anede ikke hvad han skulle svare til dennes ord og derfor valgte han at være tavs i stedet for. Da denne igen kom hen til ham og standsede foran ham trak han let på skuldrende. ”Jeg stod og overvejede hvor jeg ville finde min far nu… ” svarede han ganske roligt. For hvad skulle han ellers sige? At han stod og overvejede om hvor meget Shiki endelig havde ret i med hensyn til at det var langt mere spændende og interessant når man var sammen med en mand? Næppe! Han strøg hånden gennem det lange hår i en træt bevægelse ”Jeg er skredet” sagde han med en tom tone og gik hen mod døren.
|
|
|
Post by Shiki Ravenheart on Sept 22, 2011 12:16:14 GMT 2
Shiki greb fat i ham lige inden han skulle til at gå, han var da hurtig til bare at forsvinde. Shiki tog papirerne og gav ham i hånden. " Her, lidt læsning, er raporten om den sidste måneds udvikling" Sagde han og slap ham derefter, så havde han ihvertfald noget at gå til farmand med. Det omhandlede meget det at naturen var begyndt at dø og at det havde svækket fjenden gevaldigt. Han gik derefter tilbage til sin desk igen og nikkede blot som et tegn på at han gerne måtte gå nu.
|
|
|
Post by Jace Valentine on Sept 22, 2011 12:23:44 GMT 2
Da Shiki greb fat om ham vristede han sig løs ret hurtigt og med et fast bevægelse. ”Brug dog munden for helvede!” hvislede han vredt. Han skulle ikke røre ved ham! Det var nok at bruge munden, for de var begge civiliseret væsner der kunne forstå det samme sprog, eller Jace var i hvert fald civiliseret! Han vidste ikke med Shiki. Da han fik rapporten mellem hænderne tog han imod den uden at brokke sig, han havde alligevel intet imod at læse det, han interesseret sig faktisk for taktik, krig og al det der fulgte med den slags. Han himlede med øjnene inden han forlod rummet og svækkede døren hårdt i bag sig.
///out
|
|