|
Post by Paige & Alexis on May 23, 2011 21:03:59 GMT 2
Alexis blev på en måde mere eller mindre lettet, da det virkede som om hun vidste, hvad der skulle gøres i hendes tilfælde, men hun ville da gerne vide hvad hun havde gjort forkert, så hun kunne undgå det fremover muligvis. Hun smilte venligt til hende, da hun hjalp med at få hende ordentligt op at sidde. "Det er vel ikke helt vildt alvorligt?" sagde hun lettere bekymret for sig selv, men hun håbede at lægen vidste hvad hun lavede og muligvis havde en kur eller hvad man kunne kalde det? "Forresten, hvad er Deres navn?" spurgte hun lettere forvirret, da hun endnu ikke havde fanget navnet, hvis hun overhovedet havde nævnt det.
"Din mor er en fantastisk kvinde" sagde hun med et venligt smil på læben, og lyttede roligt til musikken. Pigen var da meget talentfuld i sin alder, det kunne hun lige så godt indrømme. "Hvor længe har du så spillet?" spurgte Paige ganske nysgerrig, fordi det da var meget interessant, at hun havde det talent allerede. Paige valgte at sætte sig på en stol i nærheden af pianoet, så hun havde mulighed for at se den lille pige spille.
|
|
Roia Shui
Sirene
L?ge i Im?ra. Datter: Engel, skoleelev.
|
Post by Roia Shui on May 23, 2011 22:17:33 GMT 2
Roia trodede at folk vidste hvad lægen hed så hun grinte lidt. hun gik over ved siden af Alexis og tog noget ned fra en hylde og smilte. "jeg hedder Roia. Roia Shui." hun smilte varmt og det hun havde taget fra en hylde lagde hun på bordet hun arbejdede ved. Hun så mod Alexis og smilte. "Nej det er ikke alvorligt men du har dog lavet en meget vigtig fejl... At tage imod mad fra fremmede skal du aldrig. Han kan meget nemt ha lagt noget i maden som kan være farlig. og At du er stripper er jo okey.. men det gør du også du næsten intet tøj har på så du meget hurtigt kan blive syg, så min vudering er en madforgiftning fra den fremmede og en gang influenza fra jobbet som stripper og det er meget normalt." Roia smilte varmt og det var tydeligt at hun vidste hvad der var tale om. hun vendte sig om mod det hun lavede. hun havde små pille kapsler i det hun havde hentet og det hun havde lavet lagde hun i disse kapsler så hun kunne gi medicinen til pigen. hun tog så et blad og gik over til Alexis og gav hende det. "spis dette blad... det har en meget grim smag men du skal ha det ned for det vil hjælpe" Bladen ville gøre at hun ville brække sig men så kunne Roia da være sikker på at alt maden ville komme op. der stod en spand ved siden af der hvor Alexis var og Roia hentede et glas vand imens.
Hoshi så på hende og smilte og nikkede. hun var stolt af sin mor og elskede hende. da paige spurgte om hvor længe hun havde spillet tænkte Hoshi sig om. hun begyndte at spille et roligt stykke og sagde så stille. "det må være siden jeg var 5... Da jeg flyttede ind til Papfar" hun var 50 så hun havde spillet længe. men dengang var hun 5 år men sind var kun som en 3 årig med et yndigt talent
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 24, 2011 15:17:39 GMT 2
Det kunne sagtens være fordi Alexis ikke rigtig var særlig klar i hovedet, at hun havde glemt lægens navn eller også havde hun aldrig fået det at vid før. Der kunne være mange grunde til, at hun ikke vidste hvad lægen hed, men hun var nu glad for at få det at vide, så kunne hun jo altid søge hen til Roia, hvis hun gik hen og blev syg igen, selvfølgelig hvis Roia havde mulighed for at kurerer hende nu. "Godt at vi har en læge i byen" sagde hun med et roligt smil på læben, men blev efterfølgende nød til at holde sig selv for munden, da hun skulle hoste og ikke ville smitte lægen. Alexis fulgte Roia's mindste bevæglser også da hun var igang med at hente nogle planter, hvad mon de skulle bruges til? Var det kuren? Hun håbede virkede på at det var løsningen for hendes problemer. Hun lyttede opmærksomt efter, hvad der blev sagt, det fik hende dog til at spærre øjnene en anelse op, da hun aldrig havd tænkt på det som sådan. Så mad fra fremmede kunne altså gøre hende syg? Så var det fastlagt, nu skulle hun kun have mad fra folk hun kendte. "Det med maden kan jeg måske godt forstå, men jeg har da været stripper i mange år uden at blive syg? Er det fordi jeg i forvejen var svækket af madforgiftningen?" der var faktisk mange spørgsmål, som Alexis gerne ville have svar på, men hun ville helst ikke overdrive med sine spørgsmål, da nogle af dem var knap så alvorlig, som de andre. Alexis var mere eller mindre skeptisk da lægen stak noget hen til hende, som hun skulle spise, det lugtede ikke ligefrem godt, så hun havde faktisk ikke lyst, men på den anden side, så ville hun også gerne blive rask igen. Hun valgte at tage imod bladet og kiggede bare stille og roligt på det. *Hvis det gør mig rask er det grund nok til at tage den* tænkte hun og kort efter begyndte hun at ligge den ind i munden, med en hånd for næsen, så hun ikke kunne lugte det. Hun slugte det med nød og næppe og fik det lige pludselig værre og kiggede sig en smule omkring, hvoved hun fik øje på spanden ved hendes side. Hurtigt stak hun hovedet ned i den, og det var kun lige tids nok før at hun begyndte at brække sig. Det var ulækkkert og hun havde bare lyst til at ligge sig efterfølgende. "Hvad var det lige for et blad?" spurgte hun lettere undrende mest til sig selv, men det ville også kunnes høres af andre i nærheden. Hun holdt fast i sit hår med den ene hånd, så det ikke ville falde ned i spanden.
Paige blev lettere overrasket, da pigen svarede på hendes spørgsmål, det var da i en meget ung alder, at finde ud af den slags på? Hun valgte dog at smile venligt og sødt til hende, dog lod hun sit blik glide hen mod værelset, hvor Alexis måtte være, dog kunne hun ikke høre noget for musikken, så hendes opmærksomhed blev vendt mod Hoshi igen. "Du har et meget stort talent, min pige" sagde hun med et varmt smil på læben og lukkede øjnene for at nyde musikken, dog valgte hun efter noget tid at åbne øjnene, så pigen vidste at hun stadig var der. "Forresten mit navn er Paige Matthew" sagde hun venligt for at præsentere sig selv overfor den søde og uskyldige pige.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 24, 2011 16:29:15 GMT 2
Roia så på hende og smilte varmt. da hun spurgte til maden og sygdommen så Roia roligt og satte sig ved siden af Alexis og smilte roligt. "det er nok fordi at dit imunforsvar på et eller andet tidspunkt ikke kan holde dig rask længere og må ha en form for pause så du kan forblive rask igen efter det" sagde Roia roligt og venligt. og nussede hende på ryggen. hun ventede roligt og da Alexis tog bladet skyndte Roia sig at tage fat i Alexis hår og holdte det oppe. hun så på hende og da hun spurgte til bladet smilte Roia roligt. "det er et blad som kroppen ikke kan tåle og derfor kommer det op med alt andet du havde." Roia smilte stille og gav hende glasset med vandet så hun fik noget ordenligt ned. Roia vidste det var ulækkert men hun måtte se om der var noget farligt hun havde haft i sig. Roia tog roligt spanden op og holdte vejret imens hun kiggede ned i opkastet og gik over og smed det ud imens at hun skyllede spanden. Roia vidste ikke lige hvad hun skulle sige til Alexis andet end at hun havde fået det som gav hende madforgiftning op igen. Roia gik over til Alexis og nussede hende lidt på panden.
Hoshi så på Paige og smilte lidt. hun havde også haft lang tid at øve sig på så hun var jo nok også blevet et større talent. da Paige sagde hendes navn smilte Hoshi stille og sagde med sin søde stemme. "mor hyrede en piano lærer som kunne hjælpe med mit talent... hej Paige. jeg er Hoshi."sagde hun med et smil
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 24, 2011 20:48:58 GMT 2
Det virkede en smule underligt, men det var faktisk også behageligt, at være sluppet af med den kvalme, som hun havde haft længe. Det føltes næsten som en befrielse, hvis man da ikke skulle overdrive alt for meget, nu havde det jo kun været madforgiftning og influenza, så vidt hun havde forstået det. "Mit immunforsvar? Så jeg skal altså passe noget bedre på?" spurgte hun lettere tøvende, da det sagtens kunne blive svært at holde sig indenfor eller for den sags skyld gå i mere tøj, når hun havde det job, som hun nu en gang havde. Et job, som hun helst ikke ville give slip på. Hun kunne dog ikke lade vær med at strække ryggen en smule, da hun begyndte at nusse hende. Det fik hende også til at smile en anelse. Alexis havde dog stadigvæk en smag af opkasten, dog hjalp det en smule, at hun fik et glas vand stukket i hånden. "Ved du så, hvilken form for mad, jeg skal holde mig fra? Eller var der noget i maden?" spurgte hun mere eller mindre nysgerrig, da hun gerne ville vide om manden muligvis havde forgiftet hende i håb om at hun ville tage med ham hjem eller gøre noget for ham frivilligt og gratis. Eller hvad der noget mad, som hun ikke kunne tåle eller som hendes krop ville reagere voldsomt på også fremover. "Der var du vel heldig?" spurgte hun med et sødt smil på læben, hvorefter at hun rejste sig op og gik hen ved siden af Hoshi. "Må jeg sætte mig her? Så kan du eventuelt lære mig noget?" spurgte hun stille og roligt og ventede tålmodigt på hendes svar. Hun havde i hvert fald ikke tænkt sig at forlade Hoshi før at hendes mor ville komme tilbage til hende, så snart at hun måtte være færdig med Alexis.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 24, 2011 21:29:46 GMT 2
Roia grinte da hun begyndte at frygte at mistet sit job. Roia smilte kært og rystede på hovedet. "bare rolig min kære. Det eneste du skal gøre er at holde øje med hvad din krop siger. for den kan fortælle når du er ved at blive syg. sådan noget som feber eller underlige fornemmelser. det kan også være man er svimmel og alt sådan noget." Roia smilte og så mod spanden og smilte roligt da hun jo ikke skulle skræmme Alexis. "bare lov ikke at tage mad fra fremmed. for han havde lagt noget i maden som ikke var helt normalt. jeg tror lidt at den mand har forstand på giftige planter" sagde hun og smilte. hun var kun glad for at de var nået at komme ind til hende inden det var endt galt. mon det var en gammel kunde som havde set sig sur på Alexis?
Hoshi smilte og nikkede til at hun måtte sætte sig. Hoshi smilte og så på pianoet og smilte."jeg kan prøve... jeg har aldrig undervist nogen så ved ikke hvordan man gør." Hoshi satte fingrene på klaveret og spillede lidt af peter edderkop. for at se om Paige kunne følge med på hendes takter.
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 27, 2011 15:09:08 GMT 2
Det kunne da sagtens være at hun skulle til at skifte job, så hun ikke ville blive så alvorlig syg igen. Hun mente i hvert fald selv, at det var mere eller mindrealvorligt, at få madforgiftning, men samtidig var det også dumt at tage imod mad fra fremmede, så havde hun da lært sin lektie. "Så du siger altså, hvis jeg passer på og lytter til min krop, så kan jeg godt beholde mit arbejde?" sagde hun lettere overrasket, men samtidig var hun også lettet over det, da hun jo som sagt ikke ønskede at miste sit elskede job, som stripper, selvom andre måske ville have det på en lidt ande måde, hvis man så bare det som en helhed. "Jeg kan sagtens love dig at jeg aldrig nogensinde vil tage imod mad fra andre end dem jeg faktisk kender og stoler på" sagde hun fast besluttet på at holde det, uanset hvor sulten hun end måtte blive på arbejde, hvis hun ikke fik noget at spise. Det var også mere eller mindre nødvendigt for hende, hvis hun ikke ville igennem det hele en gang til. Alexis lagde stille og roligt hovedet på skrå og smilte bare venligt til Roia, hvorefter at hun rejste sig op og nærmest overfaldt hende i et større kram. "Tusind mange tak for hjælpen, søde Roia" sagdeun med et sødt smil på læben, men ga dog stille og roligt slip igen, da man aldrig kunne vide, hvordan folk ville reagere på et kram, som dem hun gav folk.
Paige satte sig stille og roligt ved siden af pigen, men lod kort sit blik glide hen mod døren, hvor Alexis gerne skulle befinde sig bag. Dog vendte hun blikket mod Hoshi og kunne ikke lade vær med at smile lidt af pigens kommentar. "Det kan da sagtens være, at du kommer til at skulle undervise andre, når du bliver ældre? Så hvorfor ikke starte tidligt?" spurgte hun med et sødt smil på læben og fulgte hendes fingre meget nøje, dog kendte hun godt melodien, det var også årsagen til at hun begyndte at smile lidt. "Så vi ligger ud med let sang?" spurgte hun lidt efter, da hun havde fundet ud af, hvilken sang Hoshi var igang med at spille. Dog forsøgte hun at følge pigens takter med sine egne fingre, dog uden at trylkke ned på tangenterne, da hun ikke ville ødelægge det lille fine stykke musik, som hun var i færd med at spille.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 27, 2011 16:15:59 GMT 2
Roia smilte og kunne så at Alexis var lidt tænksom. "din krop kan sende mange signaler til dig om at du er ved at blive syg. sådan noget som at du bliver svimmel. føler dig sløj eller har en smule ondt i halsen. Det er tybiske tegn og som stripper er du mere udsat for kulde og for at få bakterier hurtiger i din krop." Roia så at Alexis blev glad for at kunne beholde sit job og da hun sagde hun ikek vilel tage mad fra fremmede vidste Roia at Alexis havde lært noget. hun mærkede dog ligepludselig at Alexis gav hende et kram og som en mor gjorde det hennde ikke spor hun krammede plot igen. da hun slap smilede ROia og gik ned til de piller hun havde lavet og tog 10 stykker og lagde i en pose. og skrev en lille sedel og lagde i. "disse piller er urter fra havet og fra skovene som hjælper dit imunforsvar med at komme sig. det hjælper også med at få affalds stoffer ud af din krop så det kan være du skal meget på toiletet. sedel jeg har skrevet er til dit arbejde om at du skal ha fri den næste uges tid for at komme dig. Du skal tage disse piller 2 gange dagligt. en om morgen når du våger og den næste når du spiser aftens mad. de skal sluges hel og de kan tages med mad, men husk at drik rigeligt til," sagde Roia og smilte varmt og moderligt til Alexis. Roia elskede sit job for hun kunnen hjælpe folk som manglede hjælp, helt uden magiske krafter for det fag.
Hoshi så på Paige og smilte og kunne næsten helt lig hende nu. hun så på Paige finger som ikke ramte. Hoshi var meget lille så hun stoppede musiken og kravlede under Paige's arm og satte sig på hendes skød og smilte kørt til Paige og tog fat i hendes hænder og lagde dem på klaveret og sine små bløde finger ind under og begyndte at spille så Paige kunne mærke og selv gøre det for at finde ud af hvad hun skulle gøre.
|
|