Roia Shui
Sirene
L?ge i Im?ra. Datter: Engel, skoleelev.
|
Post by Roia Shui on May 22, 2011 19:44:38 GMT 2
Det var aften. Roia havde aften med Hoshi så hun sad som en lille engel i venteværelset ved pianoet og spillede til alle gæster. Roia havde lige haft en patient med en brækket arm og var lige blevet lagt i gips. Roia kom ud og var igang med at tøre hendes hænder. hun så på hoshi og smilte venligt. hun synes hendes datter spillede smukt som den engel hun var. Roia så på uret. kliniken lukkede om 2 minutter så hun havde nok ikke flere patienter idag. hun satte sig hos sin datter og lyttede til hendes datter spil. Roia elskede hendes stjerne.
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 22, 2011 21:02:59 GMT 2
Det kunne godt være, at det var begyndt at blive en smule sent, og man skulle muligvis ikke tro, at der ville være nogen udenfor på dette tidspunkt, når man i værste tilfælde kunne havne i kløerne på nogle spioner fra Nýchta. Igennem mørket kunne man skimte en mindre skikkelse liggende ovenpå en puma. Det var nok næppe et syn, som man ville komme til at se særlig ofte. Da puma'er var sjældne i området. Men i dette tilfælde var det ikke et almindeligt dyr, men en animagus, som bar rundt på sin søster, der tydeligvis ikke havde det særlig godt, men hun ville hellere ikke indrømme det. "Vi skulle være blevet hjemme, hun har sikkert lukket nu.." sagde en træt og meget udmattet Alexis, som virkede yderst svag og det endda uden grund. Dog valgte puma'en ikke ligefrem at vende om, dog fortsatte den mod klinikken, som efterhånden var blevet kendt i Iméra og det var hurtigt. I håb om at de ville nå det, gav puma'en den en ekstra skalle, hvorefter den stoppede op foran døren ind til Shui's klinik. Puma'en valgte at udråbe en højere råb, som i deres tilfælde var et råb om hjælp, men det kunne sikkert også forskrække folk på grund af tonehøjden. Men puma'en kunne ikke bare vade ind på klinikken, så der var vel håb om at lægen ville komme ud.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 22, 2011 21:24:59 GMT 2
Roia nød sin datters musik og havde lukkets og låst. dog da hun hørte et brøl klappede hun på Hoshis skuldre og rejste sig op. hun gik stille og roligt ud til gangen og så ud igennem glasdøren. hun så pumaen og pigen ovenpå pumaen. roligt tændte Roia lyset og gik over til døren og åbnede den op. hun nikkede et tegn til at pumaen bare skulle komme ind. Hun kunne jo tydeligt se at der var noget galt med pigen. Roia lukkede døren efter dem og så lige ud igennem gadener for at sikre ingen onde var der. "mor.... hvem er det så sent?" hørte man en lille fin stemme sige. ud fra dørkammen stod Hoshi og så direkte ind i pumaens øjne. hun elskede dyr og ønskede en kat. en puma var jo en art for kat så Hoshi havde bare lyst til at overfalde katten men blev hvor hun var da hun så pigen ovenpå. Roia så på hoshi og gik over og løftede hende op. "mor har lige fået en kunde skat. Jeg ved det er sent. men det ser meget alvorligt ud. kan du være en god pige og gå ind og øv dig som din lærer har sagt" Hoshi så mod pumaen og pigen og nikkede til sin mor. HOshi blev sat ned og gik ind til pianoet og satte sig igen og begyndte at spille. Roia tog sin kittel på og gik over og tog pigen op og lagde hende i den nærmeste sove for at vide først hvad der var sket. hun så på pumaen og løftede øjenbryn og vidste jo at det ikke var en helt normal puma derfor vidste hun at den ville kunne fortælle hende det.
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 22, 2011 21:49:32 GMT 2
Egentlig havde både Alexis og Paige opgivet håbet om at se lægen denne aften, men til deres begges overraskelse, så viste det sig at være deres lykke dag, fordi der stadigvæk var liv på klinikken. Puma'en eller Paige så lettere lettet på kvinden, da hun først åbnede døren og lod dem træde indenfor. Alexis var egentlig ikke særlig glad for at forlade sin søsters trygge ryg, men hun havde ikke noget valg, dog blev Paige også lettere overrasket, da hun så ind i en ung piges øjne, der tilsyneladende var en engel, fordi hun virkede så ren og uskyldig. Paige lagde sig stille og roligt ned på jorden, så det ville være lettere at få Alexis ned fra hendes ryg. Eftersom at Alexis var kommet op og ligge forvandlede Paige sig tilbage, da hun vidste at det ville blive nødvendigt for hende, at forklare situationen for Roia. "Det startede faktisk bare med almindelig opkast, jeg ved ikke rigtig hvordan det kan være sket, men hun blev lige pludselig så svag og omtåget" sagde Paige lettere forvirrende, men også bekymret, da hun ikke rigtig brød sig om at se hendes søster i den tilstand. Alexis var også lettere varm, samtidig med at hun havde svede turer, som bare kom pludseligt.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 22, 2011 22:04:47 GMT 2
Roia lyttede til hvad pigen havde at sige og kunne mærke at den syge pige ikke var tryg ved at komme af ryggen men det var det vigtigeste for at kunne undersøge hende. Roia lyttede til alt der blev sagt og lagde en hånd på panden for at sikre sig om hun havde feber. Roia så på pigen der havde været puma og smilte lidt undrene. "vi skal ha hende ind ved siden til nærmere undersøgelse og jeg er ikke sikker på at hun kan gå selv, vil du hjælpe med at bære hende ind ved siden af" to rum fra venteværelsets gang var hendes kliniks sted til undersøgelser og hun kunne fornæmme det ikke var helt normalt så hun ville gerne ha det tjekket. hun så på pigen og håbede lidt at det ikek var forsent
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 22, 2011 22:28:22 GMT 2
Det kunne let skabe en smule forvirring, da Paige overhovedet ikke var klar over, hvad der var galt med hendes søster. Hun vidste bare, at hun gerne så hende blive rask i en fart. Det var også derfor at hun valgte at nikke til Roia's svar på hendes egen konklusion, selvom Paige ikke vidste hvad hendes søster mon kunne fejle. "Jeg hjælper gerne hvor jeg kan og vi er begge blot taknemlig for at du ville åbne klinikken, selvom du havde lukket" sagde Paige stille og det kunne godt virke som om hun prøvede at svare på hendes egen, men også Alexis, vegne. Alexis vred sig en smule i smerte og havde allermest lyst til at skrige, derfor valgte Paige at gå hen til hende og ligge en beroligende hånd over hende. "Jeg går ingen steder, Alexis" sagde hun med en moderlig tone, da det jo var Paige, der havde ansvaret for hendes søster, det havde hun haft lige siden at de havde mistet deres forældre. Efter at have beroliget sin søster, tog hun hende op i armene og begyndte at følge efter Roia, da Paige ikke vidste, hvor de skulle hen. Det var tydeligt at se at hun var meget bekymret for sin søster.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 22, 2011 22:42:39 GMT 2
Roia hjælp til og gik ind til hendes værelse hvor hun fik patienter. Hoshi så efter dem da de gik forbi. Roia fik vist over til et bord og lagde ned. Roia så på hende og lagde en hånd på hendes pande. "jeg har altid åbne for folk der har brug for mig... Kan du fortælle jeres navne så jeg ved hvad jeg skal kalde jer" Roia tog hånden på pigens plus og stod og talte i hovedet. det var ikek helt normal hvilket bekymrede hende lidt. hun så på pigen paige som åbenbart var den voksne kunne man kalde det. Roia så på hende og så mod venteværelset og var lidt bekymret for sin ejen datter som sad der ude alene og spillede musik,
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 22, 2011 22:53:19 GMT 2
Idet at de gik igennem venteværelset, valgte Paige at smile venligt til den lille pige, som sad og spillede musik. Det var da meget underholdende, at der var nogen, som kunne holde en lidt bedre stemning oppe hos de forskellige patienter, der mon ville ankomme. Efterfølgende vendte hun sin opmærksomhed mod de nye lokale, som det trådte ind i. Hendes blik vendte sig mod Alexis, idet at hun blev lagt ned igen. Paige var en smule bange for, at hendes søster muligvis ikke havde haft helt godt af, at blive transporteres på hendes ryg, den lange vej igennem byen, men det havde været den hurtigste udvej for dem begge, hvis de skulle nå det, før der ville blive lukket for patienter på klinikken.
Det var vist en smule uhøfligt, at Paige endnu ikke havde præsenteret sig selv og hendes søster, men det var fordi hun havde været så bekymret for sin søster, at hun havde glemt alt om at være høflig. "Det må De undskylde, jeg var bare lettere bekymret, så jeg glemte alt omkring vores navne." sagde hun lettere hurtigt, men også en smule genert, da hun ikke vidste hvordan hun skulle reagere i situationen, eller i hvert fald ikke som den var nu. "Mit navn er Paige Matthew og dette er min lillesøster Alexis Matthew" præsenterede hun så roligt, som det overhovedet var muligt for hende. Alexis åbnede stille og roligt sin øjne, hvorved man kunne se de røde øjne, som muligvis kunne være sket på grund af hendes temperatur. Paige tog fat i Alexis' hånd for at vise hende, at hun var lige i nærheden, dog lagde hun godt mærke til at Roia vendte blikket mod hendes datter, som nu sad selv. Det ærgede hende en smule, at hun tog Roia væk fra hendes datter, det havde ikke været meningen.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 22, 2011 23:13:43 GMT 2
Roia følte ikke hun blev taget væk fra sin datter. hun vidste bare at Hoshi ikke var glad for at være alene. "okey Paige. vis du bare holder hende så hun bliver mere rolig" sagde hun roligt og tog en lille sprøjte frem og tog lidt medicin i. "Alexis nu for du lige lidt smertestillende så de fleste smerter vil forsvinde" sagde hun med en moderligstemme og det var tydeligt at hun var mor. hun tog fat i Alexis arm og satte sprøjten ind og gav hende det hele da hun kunne se smerterne var voldsomme. Roia så på Paige og smilte venligt til hende for at hun skulle slappe af. Roia håbede på at det var forkert mad som kroppen ikke havde afstødt i tide for så skulle hun bare slappe af min hun kunne ikke vide det så lidt lige nu.
//kan du ikke skrive hvad hun fejler?
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 22, 2011 23:26:00 GMT 2
//Du har jo næsten gættet det, men det er en blanding af madforgiftning og influenza. //
Selvfølgelig kunne Paige ikke være andet end nervøs og bekymret for sin lillesøster, da det både var den sidste familie hun havde tilbage, men også en meget vigtig person for hende. Hun havde ikke lyst til at miste Alexis og ville faktisk helst opgive sit eget liv, hvis det kunne redde hende. Dog håbede hun ikke på, at det var så slemt. Paige tog et godt greb i Alexis, da hun vidst, at hun ikke var særlig glad for nåle, det var også grunden til at Alexis begyndte at vride sig i håb om at kunne slippe for den spidse nål. En enkelt tåre forlod hendes øjne, da hun først mærkede nålen stikke sig igennem hendes hud. Dette udløste dog også en forandring i hendes udseende, fordi hun var bange og derfor bevirkede det hendes evner. Hendes hår, som før havde været mørke blå, blev lige pludselig blondt, men efterfølgende også rødt. Hendes hud farve blev også mere og mere mørk, men til sidst blev hun helt bleg. Alt sammen fordi Alexis var bange for nåle. "Jeg beklager hendes reaktion, men Alexis er skrækslagen overfor nåle, selvom det er for hendes eget bedste" sagde Paige, selvom hun også var overrasket over den reaktion, dog kunne evnerne også være blevet påvirket af sygdommen, som hærgede hendes krop. Eftersom at de smertestillende stoffer trængte ind i Alexis blod faldt hun også stille til ro, og hendes udseende forvandlede sig også tilbage til sig selv igen. Det var lidt som om, det fik hende til at slappe helt af. Derfor gav Paige også slip i Alexis, så hun ikke følte sig fanget eller noget. Hun ville helst ikke forårsage nogle unødvendige følelser overfor Alexis, når hun havde det dårligt.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 23, 2011 14:34:23 GMT 2
Roia så hvordan udseendet skiftede på pigen og hun virkede slet ikek bange for det. hun havde set det før og derfor var hun jo også rolig. men det var det eller tage en pille som ville tage langtid før den ville virke. hun så på paige og smilede blot roligt. "det er okey. jeg har set den slags reaktioner før hos formskiftere, det er meget normalt" sagde hun og smilte roligt til paige. "vis du ikke har noget imod det så vil jeg spørger om du ikke kan holde øje med min datter imens, Bare rolig jeg gør mit bedste for din søster" Roia så varmt på paige imens at hun smilede til Alexis og begyndte at lave basale undersøgelser for at finde frem til årsagen. "når Alexis kan du forklare mig hvad du har lavet inden for de sidste 24 timer som måske kan havde en forklaring på dine symtomer?" spurgte Roia roligt. Hoshi sad roligt i venteværelset og var begyndt at spille lidt trist musik fordi hun var bange og følte sig alene og forladt.
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 23, 2011 16:06:59 GMT 2
Det var vel klart at Roia ikke havde nogen helt vildt voldsom reaktion på at Alexis udseende skiftede hele tiden, da hun jo nærmest måtte være van til at se lidt af hvert, når man som læge kunne komme ud for mange situationer. Paige så lettere bekymret på sin søster, da hun aldrig selv havde været ude for noget, som lignede det, og hun havde hellere ikke set Alexis sådan før. Stille og roligt blev blikket vendt mod Roia, som begyndte at tale, hun nikkede stille og roligt og vendte blikket ud mod venteværelset, hvor hun godt kunne høre den triste musik. "Det er da det mindste jeg kan gøre, hvis du vil se til min søster" sagde hun med et mildt smil på læben, og gav hendes søster hånd et sidste klem. "Jeg skal nok blive i nærheden Alexis" sagde hun beroligende og satte så kursen ud mod den lille pige, som sad og spillede. Dog vidste hun ikke helt hvordan hun skulle reagere over for den lille pige og hvordan ville pigen reagere overfor hende. Ville det muligvis være lettere for pigen, hvis Paige forvandlede sig til puma igen?
Det var ikke rigtig fordi man kunne sige at Alexis var så meget til stede, men alligevel kunne hun godt høre kvinden eller lægen, som talte til hende. Hun ville gerne svare, men vidste ikke helt om der overhovedet ville komme nogle ord ud af hendes mund. Dog valgte hun at prøve, da hun gerne ville have det bedre. "Jeg... Jeg har været på arbejde i de første 12 timer, men efterfølgende tog jeg.." det var egentlig svært at huske for hende, hvad hun havde lavet og grunden til at hun kunne sige, at hun havde været på arbejde, var fordi det var normalt for hende, at arbejde på det tidspunkt. Så det var ikke engang sikkert. "En kunde tilbød mig noget mad, hvis jeg ville gå med ham udenfor." fortsatte hun og bed sig let i under læben. Havde det noget at gøre med hvorfor hun var blevet syg?
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 23, 2011 16:41:19 GMT 2
Roia så at paige sagde ja til det og det gjorde hende blot glad. Roia så på alexis og lyttede roligt. arbejde i tolv timer. hvad var mon hendes arbejde. "hvad er dit arbejde kære Alexis?" spurgt e Roia roligt og det med maden gjorde hende lidt nervøs. man skulle ikke tage mad fra frammede det vidste selv Hoshi. Roia begyndte at tage nogne planter i en skål for at blande dem.
Hoshi hørte en komme ind mod hende og så på pigen paige. Hoshi smilte sødt og vinkede lidt til hende. Hoshi var meget genert men kunne ikke forstyrre sin mor i arbejdet det vidste hun nemlig meget godt.
|
|
|
Post by Paige & Alexis on May 23, 2011 17:48:25 GMT 2
Alexis prøvede langsomt at sætte sig op og var ikke rigtig sikker på, hvordan hun først ville reagere på det, når hun hørte hvilket arbejde hun fik tiden til at gå med. Hendes ben rystede lidt, da hun brugt dem til at sætte sig op. Hun var dog også lettere nysgerrig over hvad hun havde i gang med at blande nogle planter sammen. "Nu må du ikke danne dig et forkert indtryk, men jeg er stripper på "Beautiful Flower"." sagde hun stille og roligt og foldede hænder sammen i skødet, hvorefter hun begyndte at hoste lettere voldsomt, så hun fik ondt i halsen. Lige nu kunne hun ikke tage sig af, hvad hun havde i tankerne omkring hendes arbejde.
Det var en form for lettelse at pigen begyndte at vinke til hende, så kunne det da umuligt gå helt galt. "Håber ikke at det gør noget, at min søster tager lidt af din mors tid?" sagde hun med en sød stemme, og blev rolig stående overfor pigen, da hun ikke ville nærme sig hende alt for hurtigt.
|
|
Roia Shui
Sirene
|
Post by Roia Shui on May 23, 2011 18:57:24 GMT 2
Roia så på alexis da hun fortalte om sit job. det var tydeligt at hun ikke havde et forkert billed for man måtte jo gøre et eller andet for at tjene penge. "Det kan måske forklare dine symtomer min søde pige" sagde Roia med et varmt smil og gik over til Alexis og hjælp hende ordenlig op at side. hun smilte venligt og moderligt og smilte. "Jeg tror jeg kan sige det jeg kan få din sygdom frem til." hun smilte venligt og da alexi sad ordenligt gik Roia over til planterne og fik lavet de rigtige sammen som skulle bruges
Hoshi så på paige da hun kom over til hende og talte. Hoshi smilte stille og så på hende. "det gør ikke noget. min mor er den bedste og gør alt for alle... det sker tit" sagde Hoshi sødt og så kært på Paige med hendes søde engel øjne.
|
|